Rajd Beskid Niski 2008 - dzień 4.

(03.05.2008)

las nad Mokroluhem - Mokroluh >>SAD>> Gaboltov - Busov - Cigeĺka - Przełęcz Pułaskiego - Bieliczna - Izby - Banica28 GOT

Rano zwinęliśmy się szybko, aby zdążyć na autobus. Przed Mokroluhem spotkała nas jeszcze niespodzianka w postaci brodu nie bardzo wyglądającego na bród (zdjęcie poniżej) - ale udało się go przejść bez strat i na autobus zdążyliśmy. Spotykając się w autobusie z kursem SKPB dotarliśmy do Gaboltova, gdzie - po pewnych przetasowaniach osobowych - wysiedliśmy w dziewiątkę, aby przejść przez Busov; pozostała siódemka pojechała do Petrovej, aby przejść do Banicy krótszą drogą.

600 metrów podejścia nie było szczególnie męczące (na pewno mniej niż późniejsze zejście, jak dla mnie) i minęło w miarę szybko. Na szczycie urządziliśmy sobie postój z sesją fotograficzną i spotkaliśmy dwie inne trasy. W Cigeĺce trochę podjedliśmy (choć wybór do tego celu przystanku w tej wsi nie był najlepszy - szybko mieliśmy widownię) i ruszyliśmy przez łąki ku Przełęczy Pułaskiego. Po łąkach przyszła kolej na las i fragment podejścia drogą i strumieniem w jednym. Po przejściu jeszcze kawałka przez las doszliśmy do granicy... prosto na słupek z tabliczką "Przełęcz Pułaskiego". Pozostało jeszcze przejście przez uroczą Bieliczną (choć teraz z coraz bardziej widocznymi, niepokojącymi ogrodzeniami i słupami na ich ciąg dalszy) i bardziej cywilizowane Izby - i tak dotarliśmy na miejsce ześrodkowania.

Ześrodkowanie - po raz pierwszy od wielu lat - minęło pod znakiem deszczu. Tego dnia padało już wcześniej, ale tylko chwilami (podczas podejścia na Busov, przy Przełęczy Pułaskiego), ale od przybycia do Banicy siąpiło już cały czas; rozpadało się bardziej koło drugiej, kiedy ewakuowaliśmy się do namiotów. Tego roku nie było śpiworów wokół ogniska...

b30A-Mokroluh-nocleg.jpg(105kB) Miejsce noclegu nad Mokroluhem; duży kamień widoczny przed moim namiotem pełnił rolę szpilki (w podłoże nie dało się niczego wbić).
b31A-Mokroluh-brod.jpg(73kB) Niespodzianka na zejściu do Mokroluha - nie trafiliśmy w most i nie było już czasu go szukać; pozostał bród - na szczęście w rzeczywistości był płytszy niż na to wyglądał.
b32A-Gaboltov-autobus.jpg(51kB) Autobus odjeżdżający z Gaboltova - wypełniony kursem SKPB i pozostałą częścią naszej trasy.
b33A-Gaboltov-podejscie.jpg(93kB) Początek podejścia z Gaboltova w kierunku Busova.
b34A-Gaboltov-mostek.jpg(76kB) Mostek i kwitnące krzewy nad Gaboltovem.
b35A-Gaboltov-laki.jpg(64kB) Łąki i krzewy nad Gaboltovem.
b36A-Gaboltov-Busov.jpg(55kB) Łąki i widok na Busov.
c03.-Busov-las.jpg(110kB) Dolne partie lasu na Busovie.
c04.-Busov-deszcz.jpg(52kB) Fragment drogi w deszczu.
c05.-Busov-podejscie.jpg(104kB) Końcówka podejścia na Busov.
c06.-Busov-1.jpg(114kB) Drzewa na szczycie.
c07.-Busov-grupa.jpg(141kB) Grupa na Busovie (nieco poniżej szczytu w ochronie przed wiatrem).
c08.-Busov-2.jpg(106kB) Drzewa na pochyłym stoku.
c09.-Busov-zejscie-1.jpg(113kB) Zejście z Busova - trawersem przez "pochyłe" drzewa...
c10.-Busov-zejscie-2.jpg(114kB) ...oraz łany czosnku niedźwiedziego.
c11.-Cigelka-Lackowa.jpg(58kB) Widok znad Cigeĺki na Lackową.
c12.-Cigelka-Busov.jpg(50kB) Cigeĺka i górujący nad nią Busov.
c13.-Cigelka-Palenica.jpg(48kB) Droga przez łąki w kierunku Przełęczy Pułaskiego, widok na Pálenicę.
c14.-Cigelka-jar.jpg(99kB) Jar "przełojony" nad samą Cigeĺką.
c15.-Cigelka-laki.jpg(59kB) Dalszy ciąg łąk nad Cigeĺką.
c16.-laki-Busov.jpg(49kB) Spojrzenie wstecz na Busov.
c17.-Przelecz_Pulaskiego-droga.jpg(128kB) Droga doliną Teplicy na Przełęcz Pułaskiego - na pewnym odcinku potok i droga stały się jednością.
c18.-Bieliczna-1.jpg(51kB) Droga przez Bieliczną...
c19.-Bieliczna-2.jpg(46kB) "A w Bielicznej tylko cerkiew ukryta / w kępie drzew, jak w zielonym kożuchu".
c20.-Bieliczna-3.jpg(59kB) Bliżej cerkwi - widać ją już wyraźniej.
c21.-Banica.jpg(42kB) Banica - widać już miejsce ześrodkowania. I ciemne chmury nie wróżące dobrej pogody na wieczór i noc.

Dzień 3. | Dzień 5. | Powrót