Gorgany 01.08.2006 - dzień 4.

(obóz SKPB Warszawa "Na słonecznej Ukrainie")

Kołoczawa - Połonina Piskonia (Negrowiec) - Kołoczawa32 GOT

Czwarty dzień wyjazdu wypełniła nam wycieczka na Połoninę Piskonię. Większość dobytku zostawiliśmy wraz z namiotami, dzięki czemu cały dzień mogliśmy odpocząć od noszenia ciężkich plecaków. Początkowa część drogi wiodła przez Kołoczawę wzdłuż znanego już nam strumienia - mieliśmy wtedy okazję zobaczyć, że ten sam strumień służy wsi za wodociąg, kanalizację i śmietnik. Mieszkańcy czerpali z niego wodę, myli się i prali w nim oraz wrzucali do niego śmieci - od papierków poprzez butelki po wraki samochodów. Sprawdzające się zapewne od dawna metody utylizacji odpadów okazały się nieskuteczne w starciu z tworzywami sztucznymi - wszędzie wzdłuż strumienia leżały butelki PET, w całej wsi musiały być ich tysiące.

Po wyjściu ponad wieś wspięliśmy się na połoninę - na najwyższy szczyt (Negrowiec) było około 1100 metrów podejścia. Po drodze mieliśmy pierwszy na tym obozie kontakt z gorganem - rumowiskiem z kamieni obsypujących się pod nogami. Idąc grzbietem mijaliśmy pasące się konie, owce i kozy, podziwialiśmy widoki na Połoninę Krasną i grupę Popadii.

Z Negrowca wróciliśmy do Kołoczawy schodząc innym bocznym grzbietem, po drodze zatrzymując się na postój kanapkowy w pobliżu źródełka. We wsi były już tylko zakupy, obiadokolacja, krótkie posiedzenie bez ogniska i spanie.

b01.-Polonina_Piskonia-podejscie-1.jpg(117kB) Początek podejścia na Połoninę Piskonię.
b02.-Polonina_Piskonia-podejscie-2.jpg(143kB) Nasza grupa podchodząca na Połoninę Piskonię; w dole Kołoczawa.
b03.-Polonina_Piskonia-zniwa.jpg(86kB) Na połoninie trwały sianokosy; kilka osób nawet przez chwilę przy nich pomagało.
b04._b05._b06._b07._b08.-Polonina_Piskonia-panorama.jpg(263kB) Panorama z grzbietu Połoniny Piskoniii (złożona z 5 zdjęć). Widać przede wszystkim pozostałą część Piskonii, a w oddali m.in. Popadię.
b09.-Polonina_Piskonia-1.jpg(42kB) Widok z Piskonii na kolejne pasma.
b10.-Polonina_Piskonia-2.jpg(52kB) "Ostry" grzbiet Połoniny Piskonii.
b11.-Polonina_Piskonia-3.jpg(89kB) Trawiaste stoki Piskonii; pośrodku zdjęcia widać pasące się konie.
b12.-Polonina_Piskonia-snieg.jpg(109kB) Blisko najwyższego wierzchołka (Negrowca) ostał się jeszcze płat śniegu.
b13.-Polonina_Piskonia-grupa.jpg(62kB) Nasza grupa na Negrowcu.
b14.-Polonina_Piskonia-4.jpg(43kB) "Pofalowane" stoki.
b15.-Polonina_Piskonia-5.jpg(48kB) Jeszcze raz grzbiet Piskonii.
b16.-Polonina_Piskonia-6.jpg(69kB) Stado owiec i kóz pasące się na Piskonii.
b17.-Polonina_Piskonia-gorgan-1.jpg(152kB) Zejście gorganem.
b18.-Polonina_Piskonia-gorgan-2.jpg(170kB) To samo z dołu - widać rozmiar rumowiska.

Dzień 3. | Dzień 5. | Powrót