Rajd Beskid Niski 2008 - dzień 1.

(30.04.2008)

Muszyna - Wielka Polana - Kurčinska Magura - Orlovská Magura - Orlov - Galova - Predný les22 GOT

Pierwszy dzień uraczył nas najlepszą pogodą na wyjeździe - było wprawdzie lekko pochmurno, ale był to jedyny dzień rajdu bez deszczu. Trasę rozpoczęliśmy w 10 osób. Po dotarciu do Muszyny i śniadaniu na dworcu szybko opuściliśmy cywilizację. Prawie niezauważalnie przekroczyliśmy granicę w okolicy Wielkiej Polany i bez większego trudu dotarliśmy do słowackiego szlaku na Kurčinską Magurę. Po zalesionej Kurčinskiej przyszła kolej na odsłoniętą Orlovską Magurę, skąd - jeśli nie zwracać uwagi na maszt radiowy - można podziwiać ładne, rozległe widoki. Udało się zobaczyć nawet Tatry (częściowo w chmurach). W Orlovie napotkaliśmy pierwszy na Słowacji sklep, co oznaczało dłuższy postój.

Za Orlovem, gdzie mieliśmy przejść przez wzgórza do miejsca noclegu w dolinie Oršavca, czekała na nas mała - a raczej wielka - niespodzianka w postaci olbrzymiego pola, większego niż jakiekolwiek wcześniej przeze mnie widziane, obejmującego całe wzgórze aż po horyzont. Po pokonaniu pola zeszliśmy do uroczej doliny w poszukiwaniu dogodnego miejsca na nocleg - pozostał do pokonania już tylko fragment podmokłej łąki. Gdyby nie to, że droga przez dolinę była używana (na szczęście ruch był znikomy) i były pewne trudności z nabraniem czystej wody do picia (główny strumień przebiega przez wypasane łąki, a dopływy były zmącone), byłoby to już zupełnie wymarzone miejsce na biwak.

a00A-Muszyna.jpg(88kB) Muszyna - opuszczamy cywilizację.
a01A-Muszyna-Jaworzyna_Krynicka.jpg(65kB) Widok z łąki nad Muszyną na zabudowania i pasmo Jaworzyny Krynickiej.
a02A-Muszyna-widok.jpg(61kB) Widok z tej samej łąki na bliższe wzgórza.
a03A-Muszyna-widok-2.jpg(70kB) Widok spod Wielkiej Polany na Muszynę i Jaworzynę Krynicką.
a04A-Wielka_Polana.jpg(86kB) Na Wielkiej Polanie.
a05A-Kurcinska_Magura-grupa.jpg(146kB) Grupa na Kurčinskiej Magurze.
a06A_a07A_a08A-Orlovska_Magura-panorama.jpg(145kB) Fragment panoramy z Orlovskiej Magury (złożony z 3 zdjęć).
a09A-Orlovska_Magura.jpg(66kB) Na Orlovskiej Magurze.
a10A-Orlov-zejscie.jpg(55kB) Zejście do Orlova.
a11A-Orlov-pole-1.jpg(79kB) Łąki i pola nad Orlovem.
a12A-Orlov-wzgorza.jpg(60kB) Poprad i wzgórza nad Orlovem.
a13A-Orlov-pola-2.jpg(66kB) Pośrodku gigantycznego pola nad Orlovem; w dole linia kolejowa i Plaveč.
a14A_a15A-Cergov-panorama.jpg(157kB) Panorama ze wzgórz na Góry Czerchowskie (złożona z 2 zdjęć).
a16A-chmury-1.jpg(65kB) Wzgórza i chmury ponad nimi...
a18A-chmury-2.jpg(60kB) wyglądające coraz ciekawiej, ale i bardziej niepokojąco.
a19A-Orsavec-dolina.jpg(67kB) Dolina Oršavca - prawie wymarzone miejsce na nocleg.
a20A-Predny_les-zachod.jpg(37kB) Zachód Słońca nad Predným lesem.

Dzień 2. | Powrót