XLIII Rajd Puszcza Biała 21-22.04.2007

DataTrasakm
21.04.2007Warszawa >>PKP>> Tłuszcz >>PKP>> Goworowo - Czarnowo - Zaorze - Grądy Szlacheckie - Ostrzykół Włościański - Nowa Wieś - Grodziczno - Grądy Polewne - Sieczychy36 km
22.04.2007Sieczychy - Zygmuntowo Mazowieckie >>PKP>> Tłuszcz >>PKP>> Warszawa3 km
2007.04-znaczek.jpgZnaczek rajdowy.

W tym roku wybrałem trasę (również "kursową", podobnie jak rok temu) zaczynającą się z Goworowa, gdzie dotarliśmy pociągami nieco przed południem. Zaczęliśmy od zwiedzania wsi (zabytkowy kościół, cukiernia) i dopiero po tym wyruszyliśmy na właściwą trasę. Początkowo bardzo dokuczliwy był silny, zimny wiatr, skutecznie niwelujący przygrzewające słońce. Większość dnia minęła na wędrówce mniej lub bardziej utwardzonymi drogami wśród drzew i łąk. W okolicy starorzeczy Narwi koło Grądów Szlacheckich zmuszeni byliśmy do korekty trasy ze względu na porę roku (tereny zalewowe). Kiedy, już po ciemku, około 21, wydawało się, że już powinniśmy być blisko noclegu - wyszedł na jaw drobny "burak" popełniony jakiś czas wcześniej, mianowicie pójście drogą przez Grodziczno zamiast przez Marianowo. Ostatecznie do Sieczych przeszliśmy po ciemku przez łąki (miejscami mocno sprężyste, co wskazywało na podmokłość terenu), kierując się światłami wsi, przeskakując przez rowy melioracyjne i przechodząc przez druty ogradzające pastwiska. Dosyć długo światła zdawały się w ogóle nie przybliżać, jednak po kilkudziesięciu minutach marszu zobaczyliśmy "nasze" ognisko. Kiedy już byliśmy na tyle blisko, żeby widzieć ludzi przy ognisku, pojawiła się dodatkowa przeszkoda - zaorane pole, którego już nie chcieliśmy przechodzić w poprzek, więc nadrobiliśmy kilkaset metrów obchodząc je drogami. Na miejsce noclegu dotarliśmy około 22:30.

Powrót następnego dnia był bardziej zindywidualizowany; początkowo zamierzałem iść do Porządzia na autobus, ale nie bardzo mi się chciało tam iść samemu, więc w trzy osoby udaliśmy się na bliższy (około 3 km) przystanek PKP Zygmuntowo Mazowieckie, w sam raz zdążając na pociąg o 8:39. W Tłuszczu złapaliśmy nawet wcześniejszy pociąg niż wykazywał rozkład, przez co do Warszawy dotarliśmy nieco po 10 zamiast po 11.

Poniżej moje zdjęcia; fotografie wykonane przez innych uczestników można obejrzeć w galerii "Jedynki" z tego rajdu.

01.-Goworowo-cukiernia.jpg(100kB) Trasę zaczęliśmy od posilenia się w cukierni; widać też strategiczny bagaż przytroczony do plecaka - paczkę chrupek "FUNIO 500".
02.-Goworowo-droga.jpg(68kB) Droga z Goworowa w kierunku Czarnowa.
03.-droga-1.jpg(70kB) Droga z Czarnowa przez Jurgi i Zaorze.
04.-droga-2.jpg(88kB)
05.-droga-3.jpg(154kB)
06.-Grady_Szlacheckie-starorzecze.jpg(128kB) Podmokłe łąki w starorzeczu Narwi koło Grądów Szlecheckich.
07.-strumien.jpg(145kB) Strumień przy drodze, doskonale odbijający niebo (aż łatwo o pomyłkę co do orientacji zdjęcia). I koniec zdjęć - później było już za ciemno.