Bieszczady 15.06.2006 - dzień 1.

(wycieczka weekendowa SKPB Warszawa)

>>PKP>> Rzeszów >>PKP>> Zagórz >>bus>> Wetlina - Przełęcz Orłowicza - Połonina Wetlińska - Berehy Górne - Połonina Caryńska - Przysłup Caryński34 GOT

Ze względu na przedłużającą się naprawę torów na odcinku Radom - Skarżysko-Kamienna, do Zagórza pojechaliśmy przez Rzeszów, z przesiadką około czwartej nad ranem. Szynobus obsługujący trasę Rzeszów - Zagórz okazał się nie najlepszym pomysłem jak na 4-godzinną podróż z dużym bagażem - na plecaki nie było odpowiedniego miejsca, więc zastawiliśmy nimi prawie całe przejścia. W Zagórzu przesiadka w busa (a właściwie dwa - było w sumie 19 osób) i pojechaliśmy na właściwy początek trasy, mijając po drodze znane mi już dobrze tabliczki: Lesko... Baligród... Jabłonki... Habkowce... Cisna... Przysłup... Smerek... Wetlina.

W Wetlinie byłem już kilka razy (w maju, lipcu, wrześniu), ale tak pustej jak tego dnia rano jej jeszcze nie widziałem (a w majowy długi weekend z tego co wiem były tłumy). Na Połoninie Wetlińskiej było stosunkowo mało ludzi (przy Przełęczy Orłowicza pojedyncze osoby, tylko przy schronisku więcej), więc pierwotny plan jak najszybszej ucieczki z Połoniny został porzucony. Warunki atmosferyczne także nam w miarę sprzyjały: chmury sprawiały, że szło się przyjemnie, a nie jak po patelni, a jednocześnie nie zasłaniały widoków; wiatr także zbytnio nie dokuczał; jedynie deszcz nas parę razy postraszył, powodując przyspieszenie kroku. W ten sposób przeszliśmy półtorej połoniny i po zejściu z Caryńskiej trafiliśmy do "Koliby".

a00.-Wetlina-laka.jpg(91kB) Łąki ponad Wetliną, przy drodze w kierunku Przełęczy Orłowicza.
a01.-Przelecz_Orlowicza-Smerek.jpg(65kB) Na Przełęczy Orłowicza, widok na Smerek.
a02.-Polonina_Wetlinska-1.jpg(68kB) Połonina Wetlińska, przed nami Roh.
a03.-Polonina_Wetlinska-2.jpg(108kB) Goniące nas chmury nad Połoniną Wetlińską.
a04.-Polonina_Wetlinska-3.jpg(95kB) Zielony na wiosnę grzbiet Połoniny.
a05.-Polonina_Wetlinska-4.jpg(102kB) Na Połoninie Wetlińskiej, pośrodku Hnatowe Berdo.
a06.-Polonina_Wetlinska-5.jpg(83kB) Widok z Połoniny Wetlińskiej.
a07.-Polonina_Wetlinska-WC.jpg(95kB) Akcenty polityczne na wychodku przy schronisku na Połoninie Wetlińskiej.
a08.-Polonina_Wetlinska-zejscie.jpg(66kB) Zejście z Połoniny Wetlińskiej - widok na otoczenie Dużej Obwodnicy.
a09.-Polonina_Carynska-1.jpg(44kB) Na Połoninie Caryńskiej, widok na Tarnicę.
a10.-Polonina_Carynska-2.jpg(81kB) Postój naszej grupy na Połoninie Caryńskiej.
a11.-Polonina_Carynska-zachod-1.jpg(53kB) Zachód Słońca nad Połoniną Caryńską...
a12.-Polonina_Carynska-zachod-2.jpg(36kB) ...zastał nas, gdy schodziliśmy na Przysłup Caryński.

Dzień 2. | Powrót