Rajd Połoniny 2005 - dzień 8.

(01.10.2005)

Roztoki Górne - Duży Skaleniec - Jasło - Okrąglik - Smerek - Wetlina20 GOT

Na początek mieliśmy do nadrobienia kawałek drogi z poprzedniego dnia - wejście na Jasło.

Na koniec nadłożyliśmy trochę czasu na przejście ze Smereka do Wetliny wariantem bez asfaltu, który okazał się kosić kilka jarów i podmokłą łąkę, i być porządnie zakrzalowany.

c21.-Roztoki_Gorne-potok-1.jpg(44kB) Przeprawa przez potok ponad Roztokami Górnymi, na starym szlaku na Jasło.
c22.-Roztoki_Gorne-potok-2.jpg(56kB) I sam potok.
c23.-Jaslo-chmury-1.jpg(40kB) Na Jasło wchodziliśmy już bez nadziei na widoki - aż tu nagle chmury zaczęły się rozsuwać...
c24.-Jaslo-chmury-2.jpg(42kB) ...odsłaniając po kawałku coraz to inne fragmenty panoramy.
c25.-Jaslo-triangul.jpg(32kB) Atak na triangul na Jaśle.
c26.-Jaslo-chmury-3.jpg(54kB) Kolejny częściowy widok z Jasła.
c27.-Jaslo-chmury-4.jpg(38kB) I jeszcze jeden.
c28._c29.-Okraglik-panorama.jpg(88kB) Widok z Okrąglika na południe (panorama złożona z 2 zdjęć).
c31.-Okraglik-Fereczata.jpg(50kB) Szlak z Okrąglika na Fereczatą.
c32.-Fereczata-widok-1.jpg(24kB) Widok z Fereczatej na pasmo graniczne, m.in. Płaszę.
c33.-Fereczata-widok-2.jpg(36kB) I w drugim kierunku - na Połoninę Wetlińską i Caryńską.
c34.-Smerek-most.jpg(47kB) Taki to dziwny mostek na Wetlince napotkaliśmy idąc ścieżkami i krzalem (nie chcieliśmy iść asfaltem, a nie używane od 10 lat tory kolejki okazały się "nieprzejezdne") ze Smereka do Wetliny. Most był zrobiony z szyn i czegoś w rodzaju stalowej, perforowanej blachy o grubości około 2 cm. Przechodziliśmy pojedynczo, a i tak uginał się solidnie.

Dzień 7. | Dzień 9. | Powrót